FAQ – veelgestelde vragen

Hier vindt u het antwoord op de meest gestelde vragen.
Zit uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

Bestellen & Levertijd


Kan ik ook bestellen zonder klantaccount?
Ja hoor, dat kan… bij het afrekenen kunt u aangeven of u wel of geen account wilt aanmaken. Indien u geen account aanmaakt kunt u alleen niet de status van uw order nazien of een verlanglijstje aan uw account koppelen. Bij een volgende bestelling dient u dan opnieuw uw gegevens in te vullen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Ga naar mijn account en klik op de link wachtwoord vergeten. U ontvangt een e-mail waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen.

Kan ik mijn bestelling ook in kadopapier ontvangen?
Ja, dat doen we graag voor u. Geef in het opmerkingenvak bij het plaatsen van uw bestelling aan dat u het artikel in kadopapier wilt ontvangen en we pakken het gratis voor u in.

Wanneer kan ik mijn bestelling thuis verwachten?
Na ontvangst van uw bestelling en betaling gaan we het artikel inpakken en  wordt het binnen 3 werkdagen verzonden. Binnen Nederland heeft u het dan ook vrijwel altijd binnen 4 tot 5 werkdagen in huis. Heeft u de bestelling voor een bepaalde datum nodig? Laat het ons weten via het opmerkingenvak van uw bestelling en we zullen ons uiterste best doen dat voor u te realiseren.

Alleen reproducties en giclées hebben een iets langere levertijd, omdat die nog opgespannen en voor u ingelijst moeten worden. Deze zijn in het algemeen binnen 5 tot 10 werkdagen gereed en kunt u dus uiterlijk binnen 2 week in huis verwachten.

Mocht een artikel onverhoopt niet meer op voorraad zijn, brengen we u daar meteen van op de hoogte.

Uitgebreidere verzendinformatie en levertijden voor het buitenland vind u hier.


Betalen & Fakturering


Op welke manieren kan ik betalen?
Onze webwinkel ondersteunt ideal betaling, creditcard betaling, sofort banking, mister cash, achteraf betalen, in termijnen betalen en bankbetaling vooraf. meer info

Kan ik ook achteraf betalen?
Ja, dat is geen probleem. Bestellingen tot € 250,- (zakelijk tot €2500.-) kunnen achteraf betaald worden door te kiezen voor Billink in het afrekenproces.
Naast achteraf betalen biedt onze webshop ook de mogelijkheid om gespreid te betalen in drie termijnen. Dit is mogelijk voor bestellingen tussen de € 100,- en € 3000,-. Kies bij het afrekenen voor Capayable gespreid betalen.
meer info

Waarom is mijn verzoek voor achteraf betalen en/of gespreid betalen afgekeurd?
Zodra je kiest voor achteraf betalen via Billink of gespreid betalen via Capayable wordt er door de respectievelijke partij een kleine online kredietcheck gedaan en check persoonsgegevens. Als je niet door de check heen komt kan dat verschillende redenen hebben. Het hoeft niet meteen te betekenen dat je niet kredietwaardig bent, want een foutje in de bestelgegevens kan al maken dat het verzoek is afgewezen. Om privacygevoelige redenen geven Billink en Capayable de exacte reden nooit aan ons door, maar we kunnen wel wat tips geven om je op weg te helpen:

  • Je bent niet woonachtig in Nederland
  • Het afleveradres is niet hetzelfde als het faktuuradres
  • Je telefoonnummer of email blijkt niet juist te zijn
  • Andere persoonsgegevens blijken niet te kloppen of kunnen niet geverifieerd worden
  • Je plaatst de bestelling vanuit een ander land of risicovol IP adres
  • Je hebt in korte tijd meerdere bestellingen geplaatst bij verschillende webwinkels
  • Je hebt nog rekeningen openstaan bij Billink of Capayable
  • Of…. en dat is natuurlijk niet te hopen… je staat als wanbetaler bekend.
  • Meer informatie over jouw specifieke situatie kun je altijd zelf inwinnen bij Billink of Capayable


Kan ik het ook in de winkel betalen als ik het artikel zelf ophaal?
Ja, dat kan. In onze winkel in Groningen kunt u per pin of contant betalen.

Moet ik aanbetalen als ik iets op maat wil laten maken?
Zodra we een artikel voor u moeten aanpassen, in een afwijkende maat moeten bestellen, of speciaal voor u gaan ontwerpen, vragen we vrijwel altijd een aanbetaling vooraf. Afhankelijk van het soort artikel is dat tussen de 25 en 50% van het uiteindelijke bedrag.

Wat zijn de verzendkosten?
Vanaf 50 euro verzenden we gratis* binnen Nederland. Voor andere landen en voor bestellingen beneden de 50 euro hangt het verzendtarief af van het gewicht en het formaat van het artikel. Op deze pagina vindt u een volledig overzicht. *Er zijn een paar zeer grote artikelen in onze winkel die van gratis verzending zijn uitgesloten.

Kan ik een btw-factuur ontvangen bij mijn bestelling?
In de orderbevestiging treft u al een voorlopige faktuur met btw-specificatie aan. Zodra uw bestelling volledig is afgehandeld ontvangt u per e-mail de uiteindelijke faktuur.

Over het assortiment


Staat de hele collectie op jullie website?
Nee, helaas nog niet… artikelen fotograferen, voorzien van een beschrijving en online zetten is redelijk veel werk, maar we werken er hard aan om het online aanbod uit te breiden.

Ik heb een artikel bij jullie in de winkel gezien, die ik niet op de website kan vinden. Kan ik het toch bestellen?
Ja hoor, dat kan telefonisch via 050-8508620 (tijdens winkel-openingstijden) of door ons een berichtje te sturen via het contactformulier en daarin het artikel te beschrijven en uw adresgegevens mee te sturen. We zoeken het artikel voor u op en zullen u de nadere details en betaalgegevens doorgeven.

Kan ik de giclees of schilderijen in een andere lijst krijgen?
Ja hoor, dat is mogelijk. Van barok klassiek tot minimalistisch, alles is mogelijk. Neem contact met ons op over wat uw wensen zijn en we maken een voorstel en prijsopgave voor u. Bij akkoord maken we het speciaal voor u in de gewenste uitvoering. Zie ook de informatie op de pagina inlijstmogelijkheden.

Annulering & Retour


Heb ik bedenktijd op mijn aankoop?
Voor iedere bestelling geldt dat u 14 dagen de tijd heeft om te bepalen of u het artikel wilt behouden of niet. Binnen deze zichttermijn kunt u zonder opgave van redenen van uw aankoop afzien en het artikel in de originele staat aan ons te retourneren. Artikelen die speciaal voor u op maat zijn gemaakt of aangepast kunnen niet geretourneerd worden.

Kan ik mijn zojuist geplaatste bestelling nog annuleren?
Mocht u uw bestelling willen annuleren nadat u de order geplaatst heeft, dan dient u ons zsm te berichten per e-mail of per telefoon. We halen de order dan uit ons systeem. Mocht de bestelling echter bij ons al in verzending zijn, dan is de enige mogelijkheid dat u het artikel aan ons retour zendt, nadat u het ontvangen heeft.

Hoe werkt retour sturen?
Vul het formulier in bij stap 1 op de pagina retouren. U kunt het artikel vervolgens aan ons retour zenden naar: Stips, Poelestraat 23, 9711 PH Groningen. Het artikel dient ongebruikt te zijn en onbeschadigd in de originele verpakking retour gezonden te worden.

Ik heb een artikel in een andere uitvoering bij u laten maken, kan ik daar nog van afzien?
Annuleren is in dit geval alleen mogelijk, zolang het artikel nog niet in productie is genomen. In een enkel geval willen we wel kijken of we het artikel voor u kunnen verkopen. Neem contact met ons op over de mogelijkheden.

Wanneer krijg ik mijn geld terug, als ik iets retour heb gezonden?
Na ontvangst van het artikel, zullen we het inspecteren en indien onbeschadigd, storten we binnen 10 dagen het volledige aankoopbedrag aan u terug. De kosten die u maakt voor retournering en eventuele verpakkingskosten zijn voor uw eigen rekening.

Service & Garantie


Wat is de garantietermijn?
Op de meeste artikelen zit een jaar garantie op fabricagefouten en eventuele gebreken. In een enkel geval is de garantietermijn iets korter of juist langer. In dat geval staat dit bij het artikel apart genoemd onder het kopje extra informatie. Op giclees zit 75 jaar kleurgarantie.

Mijn product is kapot gegaan door eigen toedoen, kan ik het ook laten repareren?
Neem contact met ons op en vermeld daarbij wat het defect of de beschadiging is en om welk artikel het gaat. We bekijken voor u de mogelijkheden voor reparatie en zullen u vervolgens een prijsopgave doen toekomen. Hierna kunt u beslissen of u het artikel wilt laten repareren.